Ryhmä henkilöitä lyövät kätensä yhteen yhteistyön merkiksi.

Vapaaehtoistyön kiinnostavuutta kasvatetaan parantamalla yhdistystoiminnan näkyvyyttä

Hyvinvointitoimiala on järjestänyt keväällä kampanjaa, jonka tarkoituksena on parantaa vapaaehtoistyön kiinnostavuutta, yhdistysten toimintaedellytyksiä sekä herätellä 2020-lukuun sopivaa talkoohenkeä.

Kampanjalla pyritään myös vastaamaan monessa yhdistyksessä tuttuun tilanteeseen, että aktiivisia tekijöitä onkin yllättävän vähän eikä uusia jäseniäkään ole liiaksi.

Ideoita, ajatuksia ja toteutusmalleja, kuinka vapaaehtoisia voitaisiin saada mukaan nykyistä enemmän toimintaan mukaan kerättiin huhtikuun alussa. Virtuaalisen ideariihen pohjalta järjestettiin äänestys  – ja sen pohjalta toteututettavaksi valittiin idea

Yhteistyön ja näkyvyyden edistäminen yhteisten tapaamisten kautta

Yhdistysten keskinäisiä ja myös kaikille kuntalaisille avoimia teematapaamisia järjestetään aiempaa säännöllisemmin. Yhdistykset tekevät toimintaansa tunnetuksi keskinäisen yhteydenpidon ja tapahtumien kautta. 

 

Idea on siis valmiina toteutukseen – ja  toteuttavalle taholle myönnetään 1000€ erityisavustus!

Toteuttajaksi voi hakea 28.4. asti tästä. 

Toteutus tehdään tiiviissä yhteistyössä kunnan edustajien kanssa.
Kun toteuttaja on valittu, jatketaan vielä kunnan ja toteuttajan keskinäisillä neuvotteluilla.

 

Toteutus sisältää  ainakin teematapaamiset seuraavilta aihealueilta:

  • kulttuuri- ja liikuntatapaaminen
  • vanhemmuuden / ikääntymisen teemaviikot, sekä mahdollisesti muita teemaviikkoja
  • yhdistysmessut – tai pulinat

 

sekä yksittäisen koonnin

  • yhdistysten esittelyiden kerääminen

 

Kampanja on osa hyvinvointitoimialan vuonna 2024 myöntämiä avustuksia.
 

Lisätietoja