Kuvassa teksti "Ihmisläheinen Rusko" sekä iloinen naishenkilö.

Pienen kunnan ketteryys näkyy palveluasenteessa

Pienen kunnan palvelutarjonta on rajallinen suurten kaupunkien runsaudensarveen verrattuna. Ruskolaiset arvostavat joustavaa, ihmiset huomioivaa ja nopeaa palvelua. Myös peruspalveluiden läheisyys koetaan tärkeäksi ja arkea sujuvoittavaksi. Ruskon palveluasennetta pidetään ystävällisenä ja ihmisläheisenä.

– Palvelujen joustavuus ja nopeus on yllättänyt hyvällä tavalla. Asuimme aiemmin Turussa, jossa palveluiden saatavuus ei ollut lähelläkään Ruskon tasoa. Pienen kunnan ketteryys näkyy tässä, vahvistaa Marko Ahlas.

Myös Turussa asunut Kaija Ketola tiivistää palvelukokemuksiaan näin:

– Olen positiivisesti monta kertaa yllättynyt miten hyvin täällä palvelut toimivat. Täältä löytyy kaikkea mitä ihminen tarvitsee. Kirjastoa tulee käytettyä aiempaa enemmän ja täällä se on ihan loistava.

– Eri paikoissa on ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä. Tietynlainen kiireettömyys asiakaspalvelutilanteissa välittyy ainakin minulle, kiteyttää Outi Sillanpää.

Annika Puolakanaho kertoo tuntemuksistaan:

– Kuntalaisten ja oman asuinalueen ystävällisyys ja yhteisöllisyys ovat omaa luokkaansa.

– Kunta tuntuu läheiseltä ja asukkaistaan välittävältä. Tonttikaupat sujuivat kunnantalolla mutkattomasti ja mukavasti. Asiat niin teknisissä kuin terveyspalveluissakin ovat sujuneet hyvin, kertoo Niklas Andersson.